Dominația brandurilor românești pe piața ceaiului

image description

Dominația brandurilor românești pe piața ceaiului

Dominația brandurilor românești pe piața ceaiului, de 90 de milioane de lei anual Fares, Plafar și Vedda, o marcă a unui producător din Buzău, sunt peste brandul Lipton al Unilever

PIAȚA ceaiurilor din România a ajuns la aproape 90 de milioane de lei în 2017, în creștere cu 6% față de anul anterior, arată datele oferite de compania de cercetare e piață Euromonitor. Piața este dominată de companiile românești, trei din cinci fiind jucători locali, în timp ce firmele internaționale își fac cu greu loc în topul preferințelor românilor.

„Firmele locale au dominat piața de ceai în 2017, după ce au mizat pe ceaiurile de fructe și cunosc preferințele consumatorilor români. Companiile internaționale au dominat piața de ceai negru și verde în 2017“, potrivit specialiștilor Euromonitor. Aceștia au mai adăugat că în România lipsește tradiția de a consuma ceai, însă se vede o creștere a locurilor unde se poate bea ceai, iar consumatorii sunt mai informați cu privire la această piață.Ceaiul este perceput ca un produs natural și ieftin, care poate reduce riscurile asociate cu anumite boli, mai explică analiștii Euromonitor, care susțin că în ultimii doi ani se pot vedea investiții mai mari în dezvoltarea de noi produse, dar și în prezența în online a companiilor mari.

„Piața de ceai are un avantaj pentru că acum consumatorul dorește din ce în ce mai mult să aibă un produs natural. Noi avem produse care sunt naturale, fără niciun alt ingredient în plus și atunci din dorința consumatorului pentru aceste produse vine creșterea. Și există o creștere pe zona de ceai pentru răceală, merg în străinătate și consumatorul este mai educat în această privință“, a explicat pentru  ZF Eugen Achim, acționar al companiei românești Kalpo SRL din Buzău, care pune pe piață brandul de ceaiuri Vedda. De altfel, Kalpo este pe locul patru atât în ce privește topul celor mai mari companii, cåt și în clasa mentul brandurilor, potrivit Euromonitor. 

În topul celor mai mari jucători din industria ceaiului s-a menținut Fares, o afacere înființată de patru antreprenori romåni în urmă cu aproape două decenii, care anul trecut a ajuns la afaceri de aproape 65 de milioane de lei, în creștere cu 13% față de 2016. Brandul cu același nume pus pe piață de Fares este de asemenea primul în top potrivit Euromonitor. Clasamentul celor mai mari companii este com pletat de polonezii de la Belin, Plafar și Unilever.
Informațiile Euro monitor vizează doar datele din retail.

Cele mai consumate ceaiuri sunt cele de fructe, circa 800 de kilograme de ceai din această gamă fiind consumate în 2017, mult față de ceaiul verde și cel negru, care sunt în jurul a 100 de kilograme mai arată sursa citată.
În ceea ce privește valoarea, piața ceaiului este estimată să ajungă la peste 95 de milioane de lei anul acesta.

georgiana.mihalache@zf.ro
GEORGIANA MIHALACHE