fbpx
Cos cumparaturi

Comanda rapid: 0728 101 340 / contact@vedda.ro

Livrare gratuita la comenzi peste 99 Lei

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a savura o ceasca de ceai verde?

Cum ritmul vietii este mai accelerat ca niciodata, iar momentele de pauza si reflectie devin tot mai pretioase, parca momentele noastre de respiro curg altfel cand savuram o ceasca de ceai verde. Originar din Asia, unde a fost apreciat timp de milenii pentru proprietatile medicinale si relaxante, ceaiul verde a calatorit prin intreaga lume, unde a atras adepti dornici de un ceai cu gust delicat si cu nenumarate beneficii pentru sanatate.

Spre exemplu, ceaiul verde este bogat in antioxidanti, in special catechine, ce au abilitatea de a reduce inflamatia si de a preveni diverse boli cronice. De asemenea, consumul moderat de ceai verde este asociat cu un risc mai mic de boli cardiovasculare si un metabolism imbunatatit. 

Un alt aspect demn de luat in considerare este influenta ceaiului verde asupra ritmurilor circadiene, sistemul intern care regleaza ciclul somn-veghe si alte procese fiziologice. Ceaiul verde (gratie continutului de cafeina si L-teanina) poate influenta aceste ritmuri, motiv pentru care alegerea momentului de a-l savura trebuie sa se faca in functie de efectele dorite: stimulare, relaxare sau echilibrare.

Astfel, ceaiul verde poate fi baut:

Dimineata, cand vrei sa incepi ziua cu un plus de energie

Spre deosebire de cafea, ceaiul verde contine L-teanina, un aminoacid care, in combinatie cu cafeina, imbunatateste starea de alerta si concentrarea fara a provoca stari de tensiune sau anxietate. Este important de mentionat ca pentru persoanele sensibile la cafeina, consumul de ceai verde pe stomacul gol le-ar putea cauza arsuri gastrice (de aceea este recomandat alaturi de un mic dejun usor).

Inainte sau dupa antrenament

Consumul de ceai verde inaintea exercitiilor fizice poate servi ca un supliment de pre-workout natural, datorita prezentei cafeinei. Cafeina creste nivelul de energie si atentia, dar este de folos si pentru a imbunatati performanta fizica (prin cresterea eficientei metabolismului si prin amanarea oboselii musculare). Cafeina din ceaiul verde elibereaza acizii grasi din tesutul adipos, cdeci organismul poate folosi mai usor grasimile ca sursa de combustibil in timpul antrenamentelor.

Pe langa cafeina, ceaiul verde este bogat si in epigallocatechin gallat (EGCG), antioxidanti cu efecte pozitive asupra fluxului sanguin si oxigenarii musculaturii. Pentru ca muschii primesc mai mult oxigen si nutrienti, performanta si rezistenta sunt imbunatatite. Dupa un antrenament fizic intens, ceaiul verde combate stresul oxidativ si inflamatia, deci accelereaza recuperarea musculara si educe durerea post-antrenament.

Pentru a te bucura la maximum de beneficiile ceaiului verde consuma-l cu aproximativ 30 de minute inainte de exercitii pentru a permite cafeinei si altor compusi sa-si faca efectul. Totusi, este important de mentionat ca sensibilitatea la cafeina variaza de la o persoana la alta, deci fiecare ar trebui sa ajusteze momentul si cantitatea de ceai verde consumat in functie de propriile reactii.

La pranz sau in timpul mesei

O ceasca de ceai verde la pranz sau in timpul mesei reprezinta o buna modalitate de a avea o digestie sanatoasa. Studiile sugereaza ca aceste catechine pot stimula metabolismul si pot ajuta la accelerarea procesului de descompunere a grasimilor, un avantaj nu doar pentru digestie, ci si pentru cei interesati de gestionarea greutatii.

Pentru multi, pauza de pranz este singurul moment din zi cand pot lua o pauza veritabila de la responsabilitatile lor. A adauga ceaiul verde la acest interval nu doar ca transforma pauza intr-o experienta mai placuta, dar incurajeaza si o desprindere mentala de stresul acumulat in prima parte a zilei, reimprospatand atat corpul, cat si mintea pentru provocarile care urmeaza.

Dupa-amiaza

Dupa-amiaza este momentul zilei cand energia incepe sa scada si concentrarea devine mai greu de mentinut. Fie ca este vorba de somnolenta post-pranz sau de acumularea oboselii din cursul zilei, multi dintre noi cautam o modalitate de a ne reimprospata si de a ne revitaliza pentru a face fata restului zilei cu mai multa energie si eficienta. In acest context, o pauza pentru a savura o ceasca de ceai verde poate oferi solutia ideala. 

Spre deosebire de cafea, ceaiul verde elibereaza cafeina gradual, ducand la o crestere sustinuta a energiei fara varfurile si scaderile bruste de energie care pot aparea dupa consumul altor bauturi cafeinice.