Doi antreprenori din Pietroasele vor sa cucereasca America cu ceaiuri bio si nu cu vin

image description

Doi antreprenori din Pietroasele vor sa cucereasca America cu ceaiuri bio si nu cu vin

Dupa ce a devenit o prezenta obisnuita pe piata europeana, un producator de ceaiuri din Pietroasele vrea sa cucerească acum America. Nu cu vinuri, ci cu ceaiuri bio.
Ultimul targ la care Mihaela si Eugen Achim au participat a fost BioFach 2013 (Germania), de unde cei doi nu au venit cu mana goala. Desi au intrat de curand pe piata bio - lansarea a avut loc in urma cu circa un an-, iar BioFach a fost primul targ bio la care patronii Kalpo au fost prezenti, acestia se arata multumiti de rezultate. ”Am primit semnale foarte bune din Canada, Brazilia si Germania, tari care au cerut ”mostre de produse” (ceaiuri de musetel, menta sau fructe de padure)”, povesteste Mihaela Achim, care se ocupa de administrarea societatii, in timp ce sotul, Eugen este export manager.
 
Pe piata externa, Kalpo livreaza si produse conventionale pe pietele din Ungaria, Olanda, Spania sau Italia. Clientii i-a castigat in urma participarii la targuri internationale, unde au fost prezenti prin intermediul misiunilor economice organizate de Ministerul Afacerilor Externe. Pe cont propriu, nu ne-am fi permis, recunoaste Mihaela Achim.
Produsele Kalpo sunt vandute sub trei marci: BioSensation (produse bio), Evolet (produse premium) si Vedda (segmentul medium). Sunt produse pentru toate categoriile de consumatori, incepand de la cei cu venituri modeste, spune Achim. De altfel, produsele vrac se vand si foarte bine, pentru ca omul vrea sa vada foarte bine ce cumpara, povesteste Achim. Materia prima provine din Romania de unde Kalpo se aprovizioneaza cu menta, musetel, urzici, macese sau fructe de padure. Din afara se aduce doar ceai verde si ceai negru.
 
Unitatea de productie se afla la Puchenii Mari, in judetul Prahova, inaugurata in urma cu circa doi ani. Firma si-a inceput activitatea in 2000, la Pietroasele, județul Buzau (unde se afla sediul social si acum), cu o productie de circa 100 de cutii de ceai pe zi, iar acum a ajuns sa produca 50 de plicuri pe minut, spune administratorul Kalpo.
Inceputurile se leaga, insa, de comertul cu vinuri, mai ales ca Pietroasele este o importanta regiune viticolă a tarii.
 
Pentru ca afacerea cu vinuri nu mai mergea, cei doi s-au gandit sa schimbe domeniul. Au ajuns la ceaiuri, pentru ca nu era un sector aglomerat, spune Achim, care recunoaste ca ”nici acum nu este o concurenta foarte mare, fiecare producator are locul lui”.
 
Produsele Kalpo se gasesc in prezent in principalele retele internationale de magazine, in unele dintre acestea fiind vandute sub marca proprie. Dupa BioFach, cei doi antreprenori se pregatesc acum pentru IFE (Londra). Spera sa vina cu vesti bune si de aici, mai ales ca de vreo ”doi ani Romania este vazuta mai bine la targuri”.
 
Sursa: www.agrointel.ro
Autor: Violeta Pitulice
Data: 21 februarie 2013