Romana Engleza

Presa

Apa pentru bebeluşi a fost analizată de inspectorii ANPC

 

Pe  piaţa românească există o grămadă de tipuri de apă. Preţurile sunt la fel de diferite ca şi denumirile tipurilor de apă aflate pe rafturile magazinelor/supermarketurilor. Asociația Naţională pentru Protecția Consumatorilor din România (ANPC România) a făcut controale peste controale şi a constatat că nu întotdeauna ce scrie pe sticla de apă, fie ea plată, fie mineral, şi corespunde cu realitatea. S-au dat amenzi, s-a confiscat marfă… Cei de la ANPC au achiziționat 12 tipuri de apă recomandată pentru hidratarea și prepararea hranei bebelușului (Bucovina – Bebe Bucovina, Aquatique, Izvorul Minunilor, Aqua Carpatica, Humana, Hipp, San Benedetto, Jana, My Water, Voslauer Junior, Kids, Vedda) în vederea realizării unui studiu menit să atragă atenția autorităților asupra modului în care unii producători de apă potabilă înțeleg să respecte legislația în vigoare, dar și în privința lipsei de transparență din partea unor instituții ale statului.

 

 

La realizarea studiului s-au avut în vedere mai multe obiective printre care clarificarea aspectelor ce țin de denumirile apelor potabile consumate de către consumatori, prezentarea aspectelor legale ce țin de comercializarea fiecărui tip de apă potabilă, identificarea instituțiilor statului cu atribuții în domeniul supravegherii calității apei și al respectării legislației privind producerea și comercializarea acestora, analizarea principalelor mărci de apă minerală naturală plată atât din punct de vedere al respectării legislației privind etichetarea, dar și al modului în care informațiile de pe eticheta produselor analizate corespund unui nivel de informare adecvat luării de decizii în cunoștință de cauză în momentul achiziționării acestui tip de produs, identificarea și analizarea mărcilor de apă existente în oferta comercianților, destinate pentru hidratarea și pregătirea hranei bebelușilor. Studiul a fost realizat de către o echipă de experți ai ANPC.
Bebeluşii au nevoie de mai multă apă.

 

Prin apă potabilă se înţelege apa destinată consumului uman și anume orice tip de apă în stare naturală sau după tratare, folosită pentru băut, la prepararea hranei ori pentru alte scopuri casnice, indiferent de originea ei şi indiferent dacă este furnizată prin reţea de distribuţie, din rezervor sau este distribuită în sticle ori în alte recipiente. În aceeași categorie intră și toate tipurile de apă folosită ca sursă în industria alimentară pentru fabricarea, procesarea, conservarea sau comercializarea produselor ori substanţelor destinate consumului uman. Apa reprezintă cca. 75% din masa corporală a unui sugar, 60% din cea a unui adult şi 50% din cea a unei persoane în vârstă. Din această cauză, sugarii au nevoie de 3 ori mai multă apă decât adulţii, raportat la greutatea lor.

 

În acest sens, apele minerale naturale plate (necarbogazoase) cu mineralizaţie scăzută (oligominerale) reprezintă alegerea optimă, conform Ordinului Ministerului Sănătății nr. 978/2006. Unele dintre aceste ape minerale naturale sunt atestate clinic de către Societatea Română de Pediatrie (apa Aqua Carpatica și apa Aquatique), de către Institutul pentru Ocrotirea Mamei și Copilului „Alfred Rusescu” (apa Bucovina) sau se autorecomandă, cum ar fi apa Izvorul Minunilor, precizând pe etichetă mențiunea ”recomandată pentru prepararea hranei sugarilor”.

 

Apa destinată hidratării și pregătirii hranei bebelușilor trebuie să îndeplinească următoarele cerințe: slab mineralizată - conţinutul de săruri minerale, calculat ca reziduu fix total, nu este mai mare de 500 mg/l; conţinutul de sodiu este mai mic de 20 mg/l; corespunde pentru prepararea alimentelor destinate sugarilor - numai după efectuarea de teste clinice conform pct. 4 al cap. II din anexa nr. 1 din HG nr. 1020/2005 şi cu respectarea conţinutului în NO3 prevăzut în anexa nr. 4 din HG nr. 1020/2005; conținutul de nitrați este mai mic de 50 mg/l; conţinutul în fluoruri să fie mai mic de 1,5 mg/l. Apele potabile cu un conținut de fluoruri mai mare de 1,5 mg/litru nu sunt recomandate pentru consumul regulat al sugarilor şi copiilor sub 7 ani.

 

Potrivit ANPC, topul celor 10 ape recomandate pentru hidratarea și pregătirea hranei bebelușilor în funcție de conținutul de sodiu în mg/litru arată astfel: 

 

1. Izvorul Minunilor
2. Aqua Carpatica
3. Aquatique
4. Vedda (Polonia)
5. Jana (Croatia)
6. Hipp (Austria)
7. Bucovina
8. Humana (Germania)
9. San Benedetto
10. My Water (Grecia)

 

Sursa: www.ziuaconstanta.ro​

Autor: Nadina Rusu

Data12 August 2015

 


 

Brand-ul romanesc Vedda va lansa peste 23 de produse noi toamna aceast

 

Firma Kalpo S.R.L., detinatoarea brand-urilor: VEDDA, Land Of Tea şi EVOLET, va lansa o gama noua de produse incepand cu luna octombrie a acestui an. Brand-ul VEDDA isi mareste portofoliul produselor incepand cu luna octombrie anul curent. O gama de 23 de infuzii de plante medicinale si 2 produse tip Green Coffee vor fi lansate atat pe piata interna cat si pe cea externa sub acest brand.VEDDA sustine sanatatea si starea de bine a consumatorilor sai si aduce in prim plan plantele medicinale romanesti si fructele de padure de pe teritoriul tarii noastre.

 

„Prin acest proiect dorim sa ne extindem aria consumatorilor. Intreaga gama este dedicata magazinelor de tip plafar. De asemenea ne dorim sa cream o imagine cat mai buna produselor romanesti si sa le clasam cat mai aproape de primul loc in top-ul preferintelor consumatorilor de pe intregul mapamond. Din acest motiv am ales ca in design-ul ambalajului sa includem cateva motive din folclorul nostru”, a declarat conducerea firmei.

 

In portofoliul marcii  romanesti VEDDA se vor numara: Menta, Sunatoarea, Musetelul, Urzica, Galbenelele, Florile de tei, Coada Soricelului, Coada Calului, Florile de Soc, Roinita, Salvia, Vascul, Cimbrisorul, Echinacea, Matasea de porumb, Cozile de Cirese, Frunzele si Florile de Paducel si Frunzele de Afin. Iar ca fructe enumeram: Macesele, Afinele, Catina, Merisoarele si Goji Berry.Cafeaua Verde simpla si cea cu ghimbir vor completa noua gama.

 

Sursa: www.comunicatedepresa.ro
Data: 25 septembrie 2014

 


 

Firma buzoiana Kalpo participa la Targul International de produse alimentare Sial Paris 2014

 

 

Kalpo SRL inscrie in portofoliul sau participarea la cel de-al 11 targ international de produse alimentare, facand pentru a doua oara cunoscute ceaiurile romanesti in cadrul targului Sial Paris, Franta in perioada 19-23 octombrie 2014. Peste 6.300 de expozanti din 105 tari isi vor face cunoscute produsele celor peste 300.000 de vizitatori, cat se estimeaza ca vor fi prezenti. 

Ne vor onora invitatia companii internationale cu nume sonore ale industriei alimentare printre care amintim Big Lot USA si Sweet Line – Ungaria, iar reprezentatii nostri vor fi Mihaela Achim – manager calitate si Eugen Achim - directorul executiv al firmei.

 

Expozitia internationala de produse alimentare SIAL Paris, organizata o data la doi ani, reuseste sa adune sub acelasi acoperis 6.300 de expozanti din 105 tari si peste 300.000 de vizitatori din intreaga lume. Populatia Terrei insumează astazi 7 miliarde de locuitori, iar datele statistice estimeaza ca in 2050 va atinge pragul de 9 miliarde, iar toti acesti oameni trebuie sa se hra- neasca. Dincolo de toate tensiunile politice si economice, piata alimentara este una de schimb universal. Profesionistii industriei alimentare din intreaga lume isi vor expune solutiile care vor ajuta la hranirea populatiei in viitor, in cadrul expozitiei SIAL din Paris.

 

Romania va fi reprezentata in Franta de 45 de firme de renume ale industriei alimentare autohtone, printre acestea numarandu-ne si noi. Timp de 5 zile (19-23 octombrie) incercam sa aducem produsele noastre in atentia cat mai multor companii straine.

Prima expozitie SIAL a fost organizata in urma cu 50 de ani. Anul acesta renumitul targ international de produse alimentare va sarbatori 5 decenii de la infiintare. Pana in prezent firma Kalpo a participat la un singur targ SIAL, insa portofoliul numara 10 alte participari la expozitii internationale de acest fel in ultimii 5 ani. Printre targurile la care firma Kalpo a participat enumeram: Targul Biofach Nurenberg, IFE - Londra, Anuga Cologne - Germania, Fancy Food - New York.

 

Sursa: www.comunicatedepresa.ro
Data: 13 octombrie 2014

 


 

Doi buzoieni exporta in Europa 15% din productia de ceai

 

 

Mihaela si Eugen Achim, doi antreprenori de 43 de ani, care in 2002 au pus bazele unei afaceri cu ceai in localitatea Pucheni din judetul Prahova, au ajuns in prezent sa exporte 15% din productie in tari precum Ca­na­da, Italia, Spania, Olan­da, Li­tuania si Unga­ria, prezenta la targuri internationale fiind principala modalitate prin care au reusit sa-si gaseasca clienti in strainatate.

 

„Am inceput destul de devreme, in 2002, in comuna Pietroa­sele din judetul Buzau. Acolo ambalam ceaiurile, dar si locuiam. Am inceput apoi sa mergem si la targuri internationale. Am mers de exemplu la un targ in New York unde am gasit niste clienti romani care comercializeaza ceaiul nostru in comunitati de romani din Canada“, spune Mihaela Achim, administrator al firmei.

Anul trecut firma Kalpo, care are in portofoliu brandurile Vedda, Evolet si Land of Tea, a inregistrat o cifra de afaceri de 8,5 mil. lei (circa 2 mil. euro) si un profit de 450.000 de lei (100.000 de euro), iar pentru anul acesta cei doi antreprenori estimează o crestere a rulajului cu 10-12%.

 

Sursa: www.zf.ro
Autor: Madalina Panaete
Data: 7 noiembrie 2013

 


 

Doi antreprenori din Pietroasele vor sa cucereasca America cu ceaiuri bio si nu cu vin

 

 

Dupa ce a devenit o prezenta obisnuita pe piata europeana, un producator de ceaiuri din Pietroasele vrea sa cucerească acum America. Nu cu vinuri, ci cu ceaiuri bio.

Ultimul targ la care Mihaela si Eugen Achim au participat a fost BioFach 2013 (Germania), de unde cei doi nu au venit cu mana goala. Desi au intrat de curand pe piata bio - lansarea a avut loc in urma cu circa un an-, iar BioFach a fost primul targ bio la care patronii Kalpo au fost prezenti, acestia se arata multumiti de rezultate. ”Am primit semnale foarte bune din Canada, Brazilia si Germania, tari care au cerut ”mostre de produse” (ceaiuri de musetel, menta sau fructe de padure)”, povesteste Mihaela Achim, care se ocupa de administrarea societatii, in timp ce sotul, Eugen este export manager.

 

Pe piata externa, Kalpo livreaza si produse conventionale pe pietele din Ungaria, Olanda, Spania sau Italia. Clientii i-a castigat in urma participarii la targuri internationale, unde au fost prezenti prin intermediul misiunilor economice organizate de Ministerul Afacerilor Externe. Pe cont propriu, nu ne-am fi permis, recunoaste Mihaela Achim.

Produsele Kalpo sunt vandute sub trei marci: BioSensation (produse bio), Evolet (produse premium) si Vedda (segmentul medium). Sunt produse pentru toate categoriile de consumatori, incepand de la cei cu venituri modeste, spune Achim. De altfel, produsele vrac se vand si foarte bine, pentru ca omul vrea sa vada foarte bine ce cumpara, povesteste Achim. Materia prima provine din Romania de unde Kalpo se aprovizioneaza cu menta, musetel, urzici, macese sau fructe de padure. Din afara se aduce doar ceai verde si ceai negru.

 

Unitatea de productie se afla la Puchenii Mari, in judetul Prahova, inaugurata in urma cu circa doi ani. Firma si-a inceput activitatea in 2000, la Pietroasele, județul Buzau (unde se afla sediul social si acum), cu o productie de circa 100 de cutii de ceai pe zi, iar acum a ajuns sa produca 50 de plicuri pe minut, spune administratorul Kalpo.

Inceputurile se leaga, insa, de comertul cu vinuri, mai ales ca Pietroasele este o importanta regiune viticolă a tarii.

 

Pentru ca afacerea cu vinuri nu mai mergea, cei doi s-au gandit sa schimbe domeniul. Au ajuns la ceaiuri, pentru ca nu era un sector aglomerat, spune Achim, care recunoaste ca ”nici acum nu este o concurenta foarte mare, fiecare producator are locul lui”.

 

Produsele Kalpo se gasesc in prezent in principalele retele internationale de magazine, in unele dintre acestea fiind vandute sub marca proprie. Dupa BioFach, cei doi antreprenori se pregatesc acum pentru IFE (Londra). Spera sa vina cu vesti bune si de aici, mai ales ca de vreo ”doi ani Romania este vazuta mai bine la targuri”.

 

Sursa: www.agrointel.ro
Autor: Violeta Pitulice
Data: 21 februarie 2013

 


 

Kalpo Pietroasele isi extinde activitatea pe piata internationala a ceaiului

 

Prin participarea la evenimente de profil din intreaga lume, societatea buzoiana reuseste sa isi mareasca portofoliul de clienti pentru export.

Societatea Kalpo SRL Pietroasele, cu activitate in domeniul prelucrarii ceaiurilor, nu rateaza participarea la targurile internationale de profil din intreaga lume. Saptamana trecuta, reprezentantii acesteia s-au intors din Germania, unde au luat parte la expozitia mondiala BioFach 2013, iar acum se pregatesc deja pentru un alt eveniment de profil la Londra.

 

In perioada 12 - 17 februarie, Ministerul Economiei si Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc au participat in Germania la aceasta expozitie mondiala impreuna cu reprezentantii a sapte firme romanesti din domeniul industriei alimentare. Trei dintre firmele participante la misiunea economica, ale caror produse sunt certificate pe domeniul Bio, si anume Kalpo (ceaiuri naturale), Apiprodex (miere de albine) si Ecofruct (fructe de padure) si-au prezentat oferta in standurile pavilionului national al Romaniei.

 

Firma buzoiana a promovat la BioFach noua gama de produse bio, gama ce a fost lansata in luna octombrie a anului 2012 in cadrul unui eveniment desfasurat la Paris.

„Pe parcursul anului 2012, am participat la trei targuri internationale. In acest an urmeaza sa mergem deja la al doilea eveniment, in intervalul 17 - 20 martie, la Londra, unde va avea loc IFE (International Food & Drink Event). Cel mai probabil vom mai participa la un targ international in luna octombrie. Aceste evenimente au un impact pozitiv asupra companiei, iar dupa fiecare dintre ele reusim sa avem noi clienti pentru produsele noastre.” a declarat Mihaela Achim, reprezentant Kalpo SRL.

 

Sursa: www.opiniabuzau.ro
Autor: Violeta Avram
Data: 20 februarie 2013